19/04/2007
Hindistan-Madras(Chennai)

VOLUME 2

“Tuk tuk”lar Cumhuriyetinde bir gun daha…

Ismi Ingiliz,kendisi Hintli alisveris merkezinde once herkes bana bakiyordu,beyazligimi iyice ortaya cikaran elbisemle kendimi egreti hissederken ben…

Bir sure sonra ayni koridorlardan ve dukkanlarin onunden gecmeye baslayinca sanki biraz kaniksadilar…

Cinsiyet ayrimciliginin bu kadar derin yasandigi bir dunyada “kadin” olarak yasamanin hangi bedelleri odemeyle esdeger oldugunu biliyorum ama ten renginin yarattigi ayrimciligin hala bu kadar yogun yasandigini bilmiyormusum,beyazlar ulkesinde yasayip duruken…

Butun bunlari dusunurken,ne zaman ve nerede takacagimi bilmedigim “bindi”lerimi alnimin ortasindan sallandiriyordum,yogun makyajli belirgin kasli gozlu guzel Hint kadinlarinin yaninda benim pek bir yorgun ve makyajsiz yuzume hic te iyi gitmedigini dusunerek…sanirim satici da benimle ayni seyi dusunuyordu ki en azindan malini satma dusuncesiyle yakistigina dair bir tezahurat bile patlatmadi…buradan Hintliler dogrucudur diyebilir miydik acaba…

Ingilizce isimli alisveris merkezinden otele donme zamani gelmisti..bacaklarim artik beni tasimiyordu cunku…

Otele vardigimda kendimi havuz kenarinda bir sezlonga attim..havlumu,terliklerimi,not defterimi ve kitabimi arkamda birakip,yanimda getirmis oldugum elmadan bir isirik alip
havuza daldim…

Benim havuza girmemi bekleyen kargalar sezlonga koydugum elmami didiklemeye geldiler hizla…

Suya sirtustu uyandim…Hindistan’in korna seslerini suyun uzerinde biraktim…

0 comments: